Studuj Bankovnictví, peněžnictví, pojišťovnictví
V navazujícím magisterském studijním programu Bankovnictví, peněžnictví, pojišťovnictví si prohloubíte znalosti a dovednosti ve světě financí získané v bakalářském studiu. Naučíte se měřit a řídit rizika podnikání v bankovnictví. Dozvíte se víc o problematice fiskálního deficitu a veřejného dluhu a možnostech jejich řešení. Seznámíte se s vývojem mezinárodního finančního systému a s rolí jednotlivých mezinárodních finančních institucí. Budete rozumět finančnímu řízení velkých nadnárodních firem a vyznáte se i v investicích do složitějších finančních produktů. V průběhu studia se navíc naučíte se používat moderní softwarové produkty a zaměříme se i na vliv internetu a mobilních technologií na dynamický rozvoj finančnictví. Získáte tak komplexní předpoklady k tomu, abyste právě vy vnesli do bankovního sektoru svěží vítr, neotřelé myšlenky a nápady a přispěli k tomu, aby se svět financí více přiblížil obyčejným lidem.
Co umí absolvent programu Bankovnictví, peněžnictví, pojišťovnictví
- Rozumí všem důležitým procesům v bankách, pojišťovnách a dalších finančních institucích a může se podílet na jejich řízení
- Má schopnost efektivně plánovat a spravovat finanční zdroje, vytvářet rozpočty a analyzovat finanční výkazy
- Umí vytvářet, používat a interpretovat různé modely využívané při podnikání finančních institucí a analýze jejich hospodaření
- Rozumí měnové politice a umí vyhodnotit její dopady na banky, finanční instituce i podniky
- Dokáže analyzovat a investovat do různých finančních produktů a vytvářet efektivní investiční strategie
Jaké uplatnění má absolvent programu Bankovnictví, peněžnictví, pojišťovnictví
- Řídící a provozní pozice v domácích i zahraničních komerčních a investičních bankách, pojišťovnách a jiných finančních společnostech
- Pozice středního a vyššího managementu v podnicích a nadnárodních korporacích, zejména v útvarech finančního managementu, investic či řízení rizik
- V institucích zodpovědných za hospodářskou politiku země jako jsou centrální banky, ministerstva a vládní agentury
- V auditorských, konzultačních a poradenských společnostech nebo jako samostatně činní podnikatelé.
Charakteristika
Studijní program: Bankovnictví, peněžnictví, pojišťovnictví
Typ studia: navazující magisterské
- Forma studia: prezenční, kombinovaná
Garant programu: doc. Ing. Iveta Palečková, Ph.D.
Investuj do své kariéry a pojisti si budoucnost
Investuj do své kariéry a pojisti si budoucnost
Za studium u nás se neplatí. Studenti ze Slovenska mají stejnou výhodu jako čeští studenti a studium na naší vysoké škole mají zdarma. Slovensky se domluvíte jak ve škole, tak v obchodě i v hospodě. Testy, zkoušky, závěrečnou práci i státnice mohou studenti vykonávat ve slovenštině.
Vybrané předměty
Předmět Bankovní modely a analýzy seznamuje studenty s pokročilými tématy bankovnictví, včetně stability, efektivnosti a mezinárodního bankovnictví. Studenti se naučí analyzovat finanční výkazy, vyhodnocovat konkurenci, koncentraci a znát příčiny bankovních krizí. Kurz také pokrývá trendy digitalizace a regulace v bankovnictví. Studenti budou zpracovávat praktický projekt zaměřený na analýzu bankovního sektoru a aplikace bankovních modelů.
Předmět Finanční plánování a rozpočtování seznamuje studenty s tvorbou a významem finančních plánů v rámci finančního řízení podniku. Studenti se naučí definovat klíčové oblasti pro sestavení finančního plánu, odlišovat finanční plány podle velikosti podniku a analyzovat data z účetní závěrky. Důraz je kladen na tvorbu projektů zaměřených na udržitelnost a rentabilitu a na hodnocení efektivnosti investičních projektů dle způsobu financování.
Předmět Strategický marketing poskytuje komplexní pohled na základy marketingu, jeho vývoj a strategické směřování skrze aktuální trendy. Seznámíte se s klíčovými obchodními modely, jako jsou Business Model Canvas a další. Dále se předmět zaměřuje na důkladnou analýzu marketingového prostředí pomocí metod jako SWOT nebo PEST a strategické plánování včetně definování vize a cílů firmy. Obsahem je i prozkoumání marketingového mixu a jeho aplikace na trhu, zejména v B2B segmentu.
Předmět Investiční nástroje a strategie se zaměřuje na rozdíly mezi rizikovými a konzervativními investičními strategiemi a specifika světových finančních trhů a burz derivátů. Studenti se naučí teorie efektivních trhů, fundamentální a technickou analýzu a oceňování derivátů. Součástí předmětu je práce v ekonometrickém software EViews, kde studenti vytváří jednoduché regresní modely a analyzují data.
Předmět Mezinárodní finanční management se zaměřuje na prohloubení znalostí o finančním řízení podniků působících v mezinárodním prostředí. Důraz je kladen na financování mezinárodních korporací, management devizového rizika, dlouhodobé a krátkodobé financování na zahraničních trzích, a na problematiku přímých zahraničních investic, fúzí a akvizic. Výuka zahrnuje analýzu rizik země, a to z politického, ekonomického a finančního hlediska, a také techniky snižování těchto rizik.
Předmět Řízení finančních a bankovních rizik seznamuje studenty s podstatou a typy finančních rizik, jejich měřením a řízením. Důraz je kladen na úvěrové riziko, tržní riziko, operační riziko, riziko likvidity a způsoby jejich regulace. Součástí je také problematika přenosu úvěrového rizika, sekuritizace a úvěrových derivátů, včetně měření rizikově očištěné výnosnosti a kapitálové přiměřenosti bank. Výuka zahrnuje metody, jako je Value at Risk.
Předmět Veřejné finance se zaměřuje na problematiku veřejných financí, rozpočtovou a fiskální politiku státu, a finanční vztahy mezi Českou republikou a Evropskou unií. Studenti získají přehled o makroekonomických a mikroekonomických dopadech aktivit státu financovaných z veřejných rozpočtů. Pozornost je věnována také aktuálním trendům a problémům, včetně příčin a důsledků veřejného dluhu a možností jeho řešení.
Předmět Marketing finančních služeb seznamuje studenty s aplikací marketingových nástrojů a strategií ve finančním sektoru. Zaměřuje se na marketingový mix služeb, specifika chování klientů, vývoj nových produktů, cenovou a distribuční politiku, marketingovou komunikaci, interní marketing a procesy ve finančních institucích. Součástí je také analýza moderních trendů a výzkumů ve finančním marketingu, včetně kvalitativních metod a mystery shoppingu.
Podívejte se na kompletní nabídku předmětů pro prezenční a kombinované studium.