Studuj Digitální business
Svět e-commerce se neustále rozvíjí a právě v tomto progresivním prostředí na vás čeká nespočet jedinečných příležitostí. Vstoupit do oblasti digitálního businessu dnes není výhradně otázkou hluboké znalosti programovacích jazyků. Jde především o využívání technologií chytrým a efektivním způsobem, ať už jde o produkt a řízení portfolia, komunikaci se zákazníky nebo automatizaci v oblasti distribuce. Během studia se naučíte rozpoznat příležitosti na trhu a přetavit je ve vlastní e-commerce projekt. Porozumíte marketingové komunikaci na internetu. Naučíte se ovládat informační technologie a využívat je ke zlepšení fungování procesů jak ve firmách, tak v osobním životě. Z velkého množství dat, které o sobě zanecháváme na internetu nebo v databázích firem, vás naučíme rozpoznat důležité informace pro rozhodování firmy. Studium je založeno na hlubším propojení s praxí, a to díky přednáškám podnikatelů z řad úspěšných startupů a významnému zapojení expertů do výuky. Důležitou součástí programu je praktická příprava prostřednictvím učení se zkušeností– ať už při práci na vlastních, nebo týmových projektech.
Co umí absolvent programu Digitální business
- Rozumí základním marketingovým a podnikatelským konceptům, jako jsou 4P, podnikatelský nápad, řízení rizik a rozpoznávání příležitostí. Umí je aplikovat v digitálním marketingu a podnikání.
- Ovládá principy řízení firmy, včetně plánování, organizace, vedení a kontroly, a dokáže navrhovat inovativní obchodní modely přizpůsobené digitálním podnikům, přičemž posuzuje jejich životaschopnost na základě tržních podmínek a potřeb zákazníků.
- Efektivně spolupracuje v týmu na skupinových projektech, řeší problémy a integruje informační systémy, jako jsou ERP, CRM a databáze, do podnikových procesů pro optimalizaci provozu.
- Používá nástroje digitálního marketingu, včetně SEO, sociálních médií a placených kampaní, analyzuje ukazatele výkonnosti a navrhuje plány digitální transformace, například automatizace procesů nebo migrace do cloudu.
- Navrhuje a spravuje webové stránky včetně e-shopů a propojuje je s digitálním marketingem a obchodními strategiemi pro efektivní fungování podniku.
Jaké uplatnění má absolvent programu Digitální business
- Absolvent může své znalosti uplatnit jako provozovatel nebo správce e-shopů, kde zajistí jejich efektivní fungování.
- Znalosti a dovednosti využije také ve firmách zavádějících digitální technologie a automatizaci nebo jako konzultant v oblasti digitálního marketingu a e-commerce strategií.
- Uplatnění najde i jako projektový manažer pro implementaci ERP a CRM systémů nebo analytik zaměřený na zpracování digitálních dat a optimalizaci e-commerce podniků.
- Absolventům se také otevírají možnosti vlastního podnikání v oblasti digitálních startupů a technologií.
Charakteristika
Studijní program: Digitální business
Profesní studijní program
Typ studia: bakalářské
Forma studia: prezenční
Garant programu: doc. Ing. Martin Klepek, Ph.D.
Z čeho se skládá přijímací zkouška do programu Digitální business
- Náležitosti pro 1. část přijímací zkoušky: První část příjímací zkoušky se skládá z vytvoření životopisu a motivačního dopisu. Uchazeč o studium přikládá do 30. 4. 2025 k elektronické přihlášce soubor s životopisem a motivačním dopisem ve formátu PDF.
Rámcové náležitosti životopisu a motivačního dopisu jsou následující:
Životopis: Životopis musí obsahovat minimálně tyto povinné součásti: informace o studiu, případných pracovních zkušenostech a dalších aktivitách. Životopis musí být v jazyce českém, slovenském nebo anglickém. Rozsah a struktura životopisu nejsou pevně stanoveny.
Motivační dopis: V motivačním dopise uchazeč o studium představí svou motivaci, předpoklady pro studium, možné budoucí kariérní cíle a jeho silné stránky pro studium studijního programu Digitální business. Motivační dopis musí být v jazyce českém, slovenském nebo anglickém. - Náležitosti pro 2. část přijímací zkoušky: Druhá část přijímací zkoušky probíhá formou online rozhovoru. Pozvánka ke 2. části přijímací zkoušky bude zaslána nejpozději do 14. 5. 2025 na kontaktní e-mail. Druhá část přijímací zkoušky probíhá v období od 2. do 13. 6. 2025. Pohovor se bude týkat motivace ke studiu a základních studijních předpokladů. Uchazečům doporučujeme zajistit si stabilní připojení k internetu a funkční webkameru a mikrofon.
- Rozhodnutí o přijetí ke studiu, ve kterém bude stanoven termín zápisu do studia, bude vydáváno od 16. 6. 2025.
Získej dovednosti pro práci s technologiemi, které mění svět.
Získej dovednosti pro práci s technologiemi, které mění svět.
Za studium u nás se neplatí. Studenti ze Slovenska mají stejnou výhodu jako čeští studenti a studium na naší vysoké škole mají zdarma. Slovensky se domluvíte jak ve škole, tak v obchodě i v hospodě. Testy, zkoušky, závěrečnou práci i státnice mohou studenti vykonávat ve slovenštině.
Vybrané předměty
Předmět Podnikání na internetu poskytuje studentům přehled o základních modelech, koncepcích a metodách elektronického podnikání (e-business) a obchodování (e-commerce). Studenti se seznámí s globální informační infrastrukturou, legislativními a technologickými podmínkami pro e-business a obchodními modely, jako jsou B2B a B2C. Důraz je kladen také na architekturu e-business systémů, jako jsou ERP a CRM a na řízení dodavatelských řetězců. Předmět také pokrývá bezpečnost v e-business, elektronické platební systémy, moderní trendy jako Business Intelligence a Competitive Intelligence.
Předmět Sociální média se zaměřuje na porozumění rolím a specifikům různých sociálních médií v marketingové komunikaci, včetně tvorby obsahu a jeho distribuce. Studenti se naučí vyhodnocovat metriky a optimalizovat kampaně, pracovat s komunitami a navrhovat strategie pro různé platformy (Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter). Součástí je i analýza příležitostí a hrozeb při správě komunit a využití sociálních sítí pro budování osobní značky v B2B komunikaci.
Předmět Digitalizace firmy seznamuje studenty s klíčovými aspekty digitální transformace a implementace moderních technologií do podnikových procesů. Předmět zahrnuje témata jako specifika digitálních podniků, digitální nástroje pro zvýšení produktivity, audit digitální připravenosti, zlepšování a automatizace podnikových procesů a analýza dat. Studenti se naučí využívat digitální nástroje k efektivnímu řízení projektů a týmů, zlepšovat procesy v digitálním prostředí a optimalizovat workflow pomocí automatizace a robotické procesní automatizace.
Předmět Kreativní myšlení se zaměřuje na rozvoj kreativity a technik pro generování a hodnocení nápadů. Studenti se naučí využívat konvergentní a divergentní myšlení, techniky pro budování kreativních návyků a osvojení metod, jako je Design Thinking. Předmět se zaměřuje na využití kreativity v podnikání, organizaci nápadů a podporu kreativního prostředí v organizacích, kde je generování nápadů podporováno a inteligentní selhání je vnímáno jako součást učení.
Předmět E-marketing seznamuje studenty se základními pojmy a nástroji digitálního marketingu. Zaměřuje se na nové přístupy marketingu v reakci na rozvoj technologií, a to v kontextu produktových strategií, cenotvorby, online komunikace a sociálních médií. Studenti se učí vytvářet a spravovat online kampaně, analyzovat zákaznická data a využívat CRM systémy. Předmět zdůrazňuje efektivitu a důležitost e-marketingu jako komplementární součásti tradičních marketingových nástrojů.
Předmět Případové studie startupů je zaměřen na analýzu úspěšných startupů a aplikaci získaných teoretických poznatků na tvorbu a škálování vlastních business modelů. Studenti budou diskutovat s hosty z praxe, učit se identifikovat klíčové prvky business modelu a optimalizovat ho podle tržních podmínek. Předmět zahrnuje generování nápadů, tvorbu minimálního produktu, jeho testování u zákazníků a volbu financování startupu. Získané dovednosti umožní studentům optimalizovat produkty a obchodní modely.
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními pojmy informačního managementu jako jsou data, informace a znalosti v kontextu informační a znalostní společnosti.
Studenti se seznámí s koncepty informační společnosti, informačními zdroji a procesy, metodikami informačního managementu, cloud computingem, umělou inteligencí a technologiemi jako eyetracking, virtuální realita nebo RFID. Na závěr studenti vypracují praktický projekt, kde aplikují získané znalosti.
Podívejte se na kompletní nabídku předmětů pro prezenční studium.
Reference absolventa
Když se mě někdo zeptá na studium Digitálního Businessu, vždycky se mi vybaví ta praktická stránka. Místo teoretizování jsme se vrhli rovnou na reálné projekty, což bylo k nezaplacení. Největší pecka? Přednášeli nám lidé přímo z oboru, kteří věděli, o čem mluví. Většina učitelů je úžasných – nejen že nás toho hodně naučili, ale díky nim jsem si taky vybudovala síť kontaktů, které mi teď při startu kariéry neskutečně pomáhají. Za ty tři roky jsem si vyzkoušela tolik různých projektů, že konečně vím v čem jsem dobrá a co mě skutečně baví.